Jste připraveni na Dark Social?

Jste připraveni na Dark Social?

Rostoucí Dark Social by vám mohl udělat v ​optimalizaci vašeho online marketingu pěkný nepořádek.

Co je vlastně Dark social?

Poprvé pojem použil Alexis C. Madrigal ve svém článku Dark Social: We Have the Whole History of the Web Wrong, kde vysvětluje nejenom tento pojem přicházející s rozšířením sociálních sítí.

​Pojďme se podívat na nějaký příklad „dark social“

Najdete zajímavě vypadající novou kavárnu a chcete ji sdílet s nejbližšími přáteli. Zkopírovanou adresu pošlete přes messenger – a je to, již jste provedli váš​ první „Dark social​“.

Pod pojmem ​„​Dark social​“​ taktéž ​“​Dark traffic​“​ nebo ​„​Dark social traffic​“​, si tedy můžeme představit každou návštěvu vašeho webu, kterou návštěvník udělá pomocí linku sdíleného přes email či messenger a jiné aplikace pro rychlou komunikaci.
Tedy v Google Analytics se vám zobrazí jako přímá návštěvnost​, ovšem těžko bude návštěvník zadávat dlouhou adresu http: //www. jirka-svoboda. cz/jak-ziskat-zdarma-jizdy-s-uber-taxi-v-praze-a-po-celem-svete/ do prohlížeče.
Pokud rozdělíte vaší přímou návštěvnost na tyto adresy a ty, které jsou aktuálně přímé, zjistíte že přes 70 % návštěv tvoří​ Dark social. A vy najednou nemáte celý přehled o tom, kde se vaši návštěvníci berou. Zásady vašeho publikování na internet najednou pozbývají platnos​t – víte​,​ na co reaguje pouze část vašich návštěvníků a ​navíc ta měnší část.

​Jak Dark social​ ​v​yřešit?

  • ujistěte se, že tlačítka pro sdílení vašeho obsahu jsou nejen jasně viditelná, ale i strategicky umístěná
  • tlačítka by nikdy neměla být zaměňována za propojovací tlačítka
  • přidejte tlačítko pro sdílení emailem
  • zkraťte vaše URL adresy — jsou sdílené častěji
  • abyste si byli jistí, že využíváte nejlepší možné metody sledování vaší návštěvnosti, uvažte zda využít služeb expertů na sledování vaší návštěvnosti

 

Tak ať se daří a krásný víkend! 😉

Share this:
Share this page via Email Share this page via Stumble Upon Share this page via Digg this Share this page via Facebook Share this page via Twitter
Jiří Svoboda
Podnikatel a konzultant zabývající se efektivním internetovým marketingem. Zajímá se o inovace ve vzdělávání, podporuje vzdělávání přes internet a používání chytrých internetových nástrojů, které usnadňují život podnikatelům. V podnikání se orientuje na výsledek a budování důvěryhodnosti a zákaznické spokojenosti.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.