SEOrestart 2014 – průběh, přednášky, video report

Zdravím všechny,
co se zajímají o internetové podnikání a propagaci. V pondělí 16.6.2014 se uskutečnila v budově ČVUT v Praze konference na téma SEO, kterou pořádala vývojová a konzultační agentura Medio Interactive Honzy Tichého. Vydal jsem se na tuto konferenci ač nejsem „seař“, ale uvědomuji si důležitost a výhodnost toho mít dobře připravený a zpracovaný web, který si dobře rozumí s vyhledávači.

Přednáškový sál Kotěra s kapacitou 300 osob byl plný. Příjemná byla možnost koupit lístek na místě, jeho cena byla 2904 Kč s DPH.


Odkaz na video o SEOrestartuhttps://www.youtube.com/watch?v=IXASNr_NLGg


Doporučuji dočíst report a pak si stáhnout zápisky.

Přehled přednášek konference SEORESTART 2014

1. přednáška: SEO věštby – Vladimir Saur

  • predikce vysledků – jak pracovat s čísly a s konverzními poměry,
  • jak SEO správně reportovat, rozbor Excel tabluky se vzorečky

2. přednáška: SEO analytika – Romana Velflová

  • co jak v Google Analytics měřit z pohledu SEO
  • je dobré zjistit kolik je stránek procházených Googlem, kolik stránek Google indexuje a kolik z toho je vstupních stránek = spočítat si poměry a zamyslet se nad tím
  • možné chyby proč máte málo vstupních stránek: hodně stránek s chybou 404, gramatické chyby, příliš dlouhé načítání: ideální čas načítání stránky cca 3s

3. přednáška: Entitní SEO – Martin Šimko

  • každý by měl být na Googlu entitou, na FB už to tak je..
  • Facebook bude jednoho dne zřejmě vyhledávač a stane se tak velkou konkurencí Googlu
  • Řešila se otázka, jak se tedy stát entitou Googlu. Je to několik kroků, které musíte udělat, důležité je se registrovat na Wiki, na všechny možné sociální sítě, slideshare, Freebase, a na další portály. Pak je potřeba to propojit tak, aby Google věděl, kdo jste a že to jste právě vy.  Toto propojení se dělá přes mikrodata, které vše spojí. Více najdete v zápiscích z konference které si můžete stáhnout níže na této stránce.

4. přednáška: Bulvární SEO serveru Extra.cz – Jan Tichý

  • Honza popsal jak vše funguje v Extra.cz z pohledu tvorby obsahu a jeho prolinkování
  • jak pracují se strukturou toho obrovského obsahu a přidal informaci, že se to bude nyní trošku předělávat
  • upozornil, že celá firma pracuje na SEO ne jen SEO konzultanti
  • zmínil výhody a možnou podporu redakčního systému, který usnadní práci při publikování obsahu, odhalil také, že extra.cz má aktuálně 30k štítků

5. přednáška: Broken link building – Filip Podstavec

  • Filip mluvil o tom co to je, že to jsou nefunkční odkazy, které má každá stránka a že kolem toho jde vybudovat celkem zajímavý model získávání návštěvnosti a monetizace
  • tato technika je i zneužitelná, lze s ní poškodit konkurenci
  • některé zdroje uvadí, že Broken link building je nejefektivnější technika SEO
  • Filip nám také ukázal použití nástrojů jako ahrefs.com pro prozkoumávání zpětných odkazů a dalších pokročilých funkcí

6. přednáška: SEO historky – Tomáš Vyskočil

Tomáš Vyskočil je aktuálně šéf SEO oddělení v H1 a popisoval zkušenosti ze svého dlouholeté praxe. Zmínil 9 situací a jejich řešení. Každá řešila nějaký konkrétní problém. Řešení toho problému nebylo vždy perfektní a tak vlastně touto přednáškou upozorňoval na to věci dělat jinak, lépe, nepodceňovat očekávání.

7. přednáška: SEO z ČR pro zahraničí – Martin Kůra

  • Uvedl, že je potřeba mít strategii vstupu na zahraniční trh, nejde nechat web automaticky přeložit třeba Googlem. To nestačí.
  • Mluvil o důležitosti lokalizace, dobré informovanosti o zvyklostech každé země.
  • Upozornil na to, aby se každý kdo jde do zahraničí, tak aby se podívat vždy na celek lokalizovaného webu s rod. mluvíčím, aby se odstranili směšné/tupé překlady a udělal se tak krok směrem k uživatelům dané země…

Fotogalerie z konference SEORESTART 2014

SEORESTART 2014 - sál

SEORESTART 2014 - Jiří Svoboda a Jiří Stibor

SEORESTART 2014 - Jiří Svoboda jmenovka

SEORESTART 2014 - publikum

SEORESTART 2014 - Nástěnka

 

Autor článku je Jiří Svoboda

Jiří Svoboda je online marketér, autor projektu Včíslech.cz, Centrumis.cz, Reportivo.cz, Easytimer.cz a provozovatel několika další projektů. Více o Jirkovi najdete na www.jirka-svoboda.cz/o-mne

Můžete mě sledovat na sociálních sítích:



Share this:
Share this page via Email Share this page via Stumble Upon Share this page via Digg this Share this page via Facebook Share this page via Twitter
Jiří Svoboda
Podnikatel a konzultant zabývající se efektivním internetovým marketingem. Zajímá se o inovace ve vzdělávání, podporuje vzdělávání přes internet a používání chytrých internetových nástrojů, které usnadňují život podnikatelům. V podnikání se orientuje na výsledek a budování důvěryhodnosti a zákaznické spokojenosti.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *